31 december 2016

2016

Dagligbasis

Januari firades in med kära svärmor, johan och poppe på la parilla och sedan vid slottet. Sen fortsatte januari i en positiv anda med vinterpromenader, häng med fina vänner och research om vad jag skulle göra härnäst. Jag hade även lååååånga nails. 



I februari så började jag jobba på ett hvb-hem för flickor och fortsatte med mina smarriga frukostupplägg! Jag och Pontus bikeade ner på stan för första gången och käkade lunch med mor min. Promenader, hemmahäng verkade fylla februari med liv, även saknad utav min bror som var bosatt i Australien. 

I mars tränade jag, käkade bra, var till mall of scandinavia och åkte på weekend till göteborg med mamma. Var även på fyrishov, tränade hund och date med P. 

April kom och träningen höll i sig, den första picknicken gjorde jag och Pontus i en kohage och vi skrev även högskoleprov tillsammans. Mamma hade tjejmiddag och vi åkte limo till station. Jag jobbade vidare och Sanna kom till swe och jag minns att vi båda grät och kunde inte fatta att vi stod där och kramades. Sen  reste jag, ewa, pappa och pontus till min bror på andra sidan jorden. 

Maj började med att komma tillbaka till Sverige och att ens försöka ta in att man vart på alla dessa coola ställen i världen! Men maj fortsatte köra på och jag hann med en hel del, vi fixade även till husbåten en aning och jag avslutade sedan månaden med att dra med två energispridare till Marbella. 

Marbella fortsätter jag rocka tills den 10e vill jag minnas. Och I Love it! Sanna kommer och ansluter sig och det var så jävla underbart. Väl hemma fortsatte festen och hela sommaren var fest fest fest. I Love it! Midsommar firas på husbåten med nära och kära ♥️ Sommar är också att bara kunna ta cykeln ner på stan och sedan kunna cykla hem ikapp med att solen går upp 👌🏻 

Juli juli. Min fina månad. Och vad vi hann med i år igen. 24 år blev jag och det firades i Örsa & sedan på husbåten. Pontus gav mig den mysigaste resan och vi flög först till warszawa för att invänta nästa flyg, åt och drack i flera timmar för att sedan åka till portugal och bli dökära i staden. På hemresan mellanlandade vi i Frankrike som vi inte gillade lika mycket men vad gör det egentligen när allt annat var magiskt. Öregrund, Norrland och tripp till huvudstaden hanns också med! . Så himla bra månad! 

Augusti följer med visits i Öregrund, båtutflykt för firande av farmor och farfars bröllopsdag och födelsedag för farmor. Det blev även eckerö och häng på stationsgatan. Åkte till solna och kramade om pernilla och emil som jag inte sett på forever! Pubrundor och kräftskiva i härligt sällskap, Härliga augusti. 

I september kom jag in på högskolan i Västerås och det var en häftig känsla! Alla dessa spontankvällar i goda vänners lag. Nostalgikänslor deluxe. Det blev även en Riga-kryssning för att fira Linus 30 årsdag ♥️ 

Oktober fortsatte i plugganda varierat med jobb och även en agilitykurs för lejsan. Spontana vinkvällar och härligt pubhäng med favvisar. Samt renovering i örsan påbörjades! 

I november började jag odla fram små ekar som tagit sig otroligt fint! Hängde i örsan och käkade smarrig pizza, skolan började ge tillbaka och klarheten till studierna infann sig på ett helt nytt sätt. Reflektioner och nya vinklar är alltid välkomna hos mig! Jag började även hitta min inredningsstil och kreativiteten tog vid. Playstation VR kom till familjen och det blev även en gbg tripp med mamma och jenko. Månaden avslutades med att fira mammas 55års dag. 

And december. Sist av alla. Gjort mycket flashbacks med bilder här i bloggen och gav pontus en smarrig julkalender. Fortsatte med att få hem tre fina posters till hallen och pysslade mer än vanligt. Besökte hundmässan och såg mycket fina individer i trevligt sällskap. Ja det var ju inte så lång tillbakablick denna månad men den va ju nyss! Men resumen av året är; 


BÄSTA ÅRET HITTILLS. 
Uppfyllt alla nyårslöften. 
Umgåtts mycket med familjen. 

♥️ 


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress