Jag tror att det kanske finns olika recept för att få en relation att hålla och kanske att vi alla skapar vårt egna unika sätt att bevara den på. 

För egen del har jag kommit underfund med vilken betydande faktor det är att visa intresse för den andres liv. Att lyssna utan att döma och att vara rak och alltid ärlig. Berätta när man blir ledsen eller arg. Kanske att en kan behöva en nypa luft ibland innan en öppnar munnen igen. Men att kunna återgå och reda ut vad som uppstod innan man går vidare. 

I mitt recept för hållbar kärlek är svartsjuka totalt off the paper. Bannlyst. Frihet gäller. Inga checklistor, rutinkontroller eller korsförhör. Får avsmak bara jag tänker på det. Jag tycker att det är viktigt att göra det man vill här i livet och även på tu man hand för att växa som människa. Förstå mig rätt i mina ord. Otrohet är inget jag accepterar. Någonsin. Det tycker jag är fegt och egoistiskt. 

Påtal om att växa så är det även viktigt att göra det tillsammans och jag tror att det sker när man låter varandra vara sig själv och göra det man vill här i livet, pusha varandra, peppa, hejja, sprida glädje och positiva vibes, skämta (nästan gränslöst) och var gärna lite töntig. Bjud på en dans eller något annat larvigt så att den andra garvar läppen av sig. 

Och glöm för all del inte bort vad man har. Visa uppskattning. Ta inte varandra förgivet. En sån klyscha men så sann. Jag tror att de små sakerna gör helheten i en relation väldigt stabil och fin. De andra sakerna som tjat, gnat och gnäll - kasta dom. Direkt. Jag orkar inte med att lägga energi på sånt, varken för egen del eller att höra. Min vision på ett förhållande är två självständiga starka individer som respekterar varandra, bygger upp istället för att riva ner och skapar nya vägar istället för att traggla på de gamla. 

Bra för egen del att ibland få sätta ord på sina tankar för att kunna se det hela mer konkret. Jag behöver många gånger samla inspiration och vidga mina tankebanor. Det är aldrig försent och det är alltid givande. Livet och kärleken. Stora ting och universums grundmening. 

Lev. 
Och. 
Älska. 

Anonym

Finaste du 😍

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress